Malé chyby šoférov

Akých chýb sa šoféri dopúšťajú?
Dehydratácia– jedna z chýb, ktoré nedodržiavajú šoféri, ktorí pitný režim vôbec nedodržiavajú. Tekutina by mala byť povinnou výbavou v každom aute. Dôležité je však aj to, čo pijeme. Sústredenosť zvyšuje najmä minerál v podobe horčíka.

brždění

Čo spôsobuje nedostatok tekutín v tele šoféra
Sú to cesty, ktoré sú preplnené autami. Vodič auta sa najmä sústreďuje na podnety, ktoré treba v cestnej premávke predvídať a z toho dôvodu pitný režim často ignoruje až kým nezačne pociťovať smäd. Dehydratácia je taká zradná, že o nej nemusíme ani vedieť. Pocit smädu totiž prichádza až vtedy, keď hladina tekutín v tele klesne na nízke hodnoty
Preto by sme si mali hlavne všímať znaky ako sú napr.:

  • pocit únavy,
  • zhoršenú koncentráciu
  • a tiež bolesť hlavy.

Najčastejšie chyby za volantom spôsobené dehydratáciou
Sú najmä spomalené reakcie. Ľudia, ktorí pijú dostatok tekutín, reagujú na rôzne situácie rýchlejšie čo je samozrejmé. Zlý pitný režim môže dokonca spôsobiť zhoršené vnímanie priestoru vedúce napríklad k neschopnosti udržať auto v správnom pruhu. Dehydratácia môže preto narobiť veľa škôd a to len z toho dôvodu, že sme ľahostajní dodržiavať pitný režim.
voda

Čo by sme mali piť počas šoférovania?
Telesná hmotnosť osoby- od toho závisí koľko by sme mali denne vypiť vody. Taká optimálna hydratácia pre dospelého človeka predstavuje 0,4 dl na 10 kilogramov, ak nie sme vystavení zvýšenej fyzickej námahe. Napríklad priemerná žena vážiaca 60 kilogramov by teda mala denne vypiť minimálne 2,4 litra tekutín, muž s 90 kilogramami až 3,6 litra. Voda je pre človeka veľmi dôležitá tekutina, ktorá v tele nesmie chýbať. Preto ak nechcete spôsobiť haváriu alebo škodu na vašom aute dodržujte pitný režim a nič také ako je dehydratácia sa Vám nemôže stať. Najlepšie sa odporúča piť čistú alebo jemne perlivú vodu/minerálku, ktorá obsahuje minerál ako je napríklad horčík.

Malé chyby šoférov
3.3 (66.67%)9