Karí korenie nepochádza z rastliny, stromu ani kríku

Pomenovanie veľmi obľúbeného karí korenia, vzniklo v skutočnosti omylom. Karí je totiž pomenovanie tamilského jedla. Ide o etnickú skupinu, ktorá obýva oblasti v južnej a severnej Indii. Tento pokrm sa pripravuje z rôznych druhov mäsa, rýb, alebo zeleniny. Tieto suroviny sú krájané na malé kúsky a podávané v hustej omáčke. Ako príloha sa používa ryža, alebo indický chlieb. Prirovnať, by sme ho mohli k nášmu ragú.  V období koloniálnej nadvlády, však Briti začali ako Karí označovať korenie, ktoré sa na prípravu tohto pokrmu používa. Po tom, ako sa začalo dovážať aj do Európy, si už nikto nelámal hlavu nad pátraním po pravom názve, takže sa toto pomenovanie začalo používať oficiálne.

šafran
 
V prírode ho nehľadajte
 
Mnoho ľudí žije v omyle, že karí korenie pochádza priamo z rastliny, teda že sa jedná o konkrétnu surovinu. To však nie je pravda. V skutočnosti sa jedná o zmes niekoľkých  korenín. Karí obsahuje kurkumu, koriander, čierne korenie, karadamón, rímsku rascu, cesnak, chilli, zázvor, muškátový oriešok, škoricu a senovku grécku. Spomínané chilli nie je súčasťou pôvodnej receptúry. Z neznámych dôvodov sa však do karí, od istej doby začal pridávať bežne. Konkrétne zloženie jednotlivých karí korení, však závisí najmä od jednotlivých výrobcov. 
 
Nenájdete ho ani v Indii
 
Ak by ste sa vybrali na dovolenku do Indie, karí korenie by ste na pultoch predajní našli len ťažko. V podstate, by ste naňho nenarazili v celej juhovýchodnej Ázii. Na týchto miestach je totiž iba vyrábané a distribuované do celého sveta, predovšetkým do Európy. Práve tu, sa stalo toto korenie obzvlášť obľúbeným. Nájdeme ho aj v slovenských domácnostiach. Niektorí ľudia dokonca bez neho nevedia variť. Pridávajú ho totiž do všetkého, čo nedokážu inak ochutiť. To je jedna z výnimočných vlastností tohto korenia.

kari
 
Chutné a zdravé
 
Vďaka tomu, že karí v sebe ukrýva množstvo iných korení, je veľmi prospešné pre zdravie. Obsahuje hlavne vitamíny zo skupín A, B, C, E a K, minerály ako vápnik, horčík, draslík a železo, ale taktiež omega- 3 a omega- 6 mastné kyseliny.